lördag 24 januari 2009

try smiling my loves!

OH MY LOVES.
imorgon bär det av, to glasgow babies.
jag har tyvärr glömt att inhandla nödvändig rekvisita.
allt jag har är lonely planet boken.
magväska mobilfodrag eastpak ryggsäck what about it?

och sedan kom jag på, vad äter skottarna?
jag har hört ryktas om fårlever.
det känns sådär.
kanske kan jag bjuda på blodpudding som exchange.

eftersom jag inte är någon "low-life-white-trash-mama" så kommer jag självklart inte bo på hostel men på hotell. och med the excess weight jag har på mina väskor så lär jag vara 3000 kr fattigare efter 1 dygn i glasgow. HELLO CSN, loan me some money for my overvikt on my bags. jag tänkte följande alternativ

1. attackera oskyldig kille på flygplatsen -get him drunk, sedan "HERE IS YOUR HEAVY BAG MY LOVE" = he pays, get drunks, jag blir max 500 kr fattigare
2. lura ryan air damen "no my love it is 15 kg! just feeel it just carry it"
3. lura ryan air damen "no my love YOUR VÅG IS FUCKED." (aggressiv ton)

jag har alltså 3 försök till att komma undan övervikten. i don't think so.
but hey fat people don't pay for their övervikt, why SHOULD I?
jag ska be om extralån från csn. som sagt har jag varit lite bitter över detta.
men att jag valt hotell och inte hostel det är ju mitt eget val.

att jag för tillfället inte har något lovelife att tala om whatsoever innebär att jag har spelat a camp med stronger than jesus på repeat, vilken pepp! fattas bara att jag ska börja spela rod steward och cry my heart out dagen innan avresa. jag är en sådan power-ballad pussy. m. gav förslaget att jag ska spela glad musik. men det känns lite konstigt, när man känner att man bara vill gråta gråta ska man då spela "boom boom boom" med vengaboys, eller blumchen. jag kanske skulle ge mig på en schlager innan sänggång. men jag tror att even lotta engberg inte skulle kunna brighten my mood.


men enough about me, let's talk about glasgow.
innan jag ska lägga mig ska jag se vad för kurser jag egentligen valt att läsa.
sedan är jag grymt sugen på vilka jag ska bo med.
a chinese, a spanish, maybe a scottish?

ÅH. men först väntar en härlig ryan air resa, och sen väntar en härlig hotellnatt och sen väntar total förvirring. förresten i looked up the weather for GLAASGOOW.

and gueeesss what?

RAIN MY LOVES RAIN.

(påminner mig om att jag en aning berusad ringde elin i torsdags och sa "i'm the rainwoman my love the rainwoman, do give me an oscar do give it to me". senare förstod jag att filmen heter rainman, och att det var tom cruise som spelade i den och inte jag. missförstånd, händer hela tiden, nuförtiden.)

next time, glasgow time.

love
/a-m

1 kommentar:

  1. My love du är en sån glidare! Chillar i eget hotellrum, så glassigt! You are classy i Glasgow my love, CLASSY!

    Puss från Wolfie

    SvaraRadera