fredag 23 januari 2009

before the land of the kilts.

innan avresa och när jag packar så läser jag följande rader:

"Men det är bara Morris och Betty. Vi är ju Peanut och Sailor. Vi sitter på en båt som går till Amerika tillsammans med Kristina från Duvemåla och hennes trevliga kamrater. När vi kommer fram ska vi köpa sockervadd och rootbeer, se på teveshower i vårt hus som ligger i North Carolina .De är ett fantastiskt litet hus med utsikt över en flod där röda fiskar hoppas upp och ned. På baksdian har vi en pool där vattnet är så blått att man tror att himlen gått och lagt sig för en liten stund. Jag ska vara hemmaman, köpa ett förkläde pyntat med små fickor flyllda med lösgodis. Våra grannar där heter Brandon, Kelly, Dylan och Steve."
- Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket - Gunnar Ardelius

ibland köper jag böcker för dess rubriker, ibland blir jag kär i ord, ibland i meningar, i sällsynta fall i människor. det här är innan avresa, det här är innan jag stiger av planet, det här är innan, det här är uppbrott och medbrott och skeppsbrott och allt sådant. det här är säga hejdå-fasen, men jag säger ju bara vi ses snart och tänker att 4 månader inte är en halv livstid. jag tänker att jag köper en magväska lyssnar på pinks nya på spotify. dricker julmust och skrattar lite smått, sådär med skräckblandad förtjusning.


/ana maria

4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte dig i hejdåfasen. En gång hällde du ketchup i en ljusstake i ett Ekkök och sen kom du osminkad för första gången till frukost. Kom du ihåg det? Hoppas du har det grymt Ana. Sen när solen kommer och träden är gröna ska vi ragga munkar (raggmunk? haha)på klubb i Hufvudstaden.puss

    SvaraRadera
  2. och koden man skulle trycka in för att skicka i väg förra kommentaren var slickme. haha..

    SvaraRadera
  3. slickme. underbart, memories! hejdåfasen, nej ag vet jag är allmänt instabil då, men hey osminkad or not i am ready. det är dags för mer munkar, och mer huvudstad i sommar. jag räknar med pride pride pride! eller är jag för gammal för dessa jippon?

    SvaraRadera
  4. man blir aldrig för gammal för lite prydfestival. och jag har redan biljett. du är välkommen det är du alltid. men först ska du väl överleva kiltarna. har flator kilt eller är det för manligt?

    SvaraRadera